Nazwa Rosenbauer pojawiła się w powojennej Polsce po raz pierwszy w 1967 roku wraz z dostawą ciężkich samochodów gaśniczych SLF-8500 przeznaczonych dla przemysłu. Były to jednostki o bardzo dużej sile gaśniczej, których dotąd w kraju nigdy nie eksploatowano. Najlepszy okres błyskotliwej kariery Rosenbauera w Polsce rozpoczął się wraz z początkiem lat siedemdziesiątych. Firma stała się głównym dostawcą dużych samochodów gaśniczych na podwoziach Tatry i Steyr`a. Wkrótce asortyment został rozszerzony o samochody proszkowe i kombinowane oraz kilka odmian samochodów specjalnych. Rosenbauer eksportował do Polski również działka gaśnicze oraz elementy armatury wodno-pianowej do samochodów Jelcz 004 i 005. Pierwsza dekada współpracy z austriackim producentem (1967-1977), zamknęła się liczbą 130 egzemplarzy nowoczesnych samochodów pożarniczych noszących logo w formie stylizowanej litery R. Firma Rosenbauer zabudowywała również swoje produkty na polskich podwoziach Star i Jelcz. W latach osiemdziesiątych zakupy sprzętu pożarniczego z państw zachodnich zostały znacznie ograniczone za sprawą kryzysu gospodarczego, jednak austriacki producent wciąż pozostawał aktywny na polskim rynku. |