Sanocka fabryka należała do najstarszych polskich zakładów mających swe korzenie jeszcze w XIX wieku. Po zakończeniu II wojny światowej to właśnie tam rozpoczęto produkcję pierwszych samochodów pożarniczych. Początkowo zabudowywano zakupione z Danii podwozia Bedford, a od 1952 bramy fabryki opuściły pierwsze w stu procentach polskie samochody pożarnicze budowane na podwoziu Star 20. W następnych latach powstały kolejne odmiany tych pojazdów w innych konfiguracjach sprzętowych (GA i GAM) oraz dwie wersje beczkowozów. W końcu 1957 roku zapadła decyzja o zaprzestaniu w Sanoku produkcji samochodów pożarniczych. Było to związane z przestawieniem zakładu na produkcję autobusów San H01. W latach 1949-1957 sanocka fabryka dostarczyła na krajowy rynek pożarniczy 2060 egzemplarzy samochodów gaśniczych różnych typów.



Bedford OLBZ-N70 - GM-8
Star 20 N-71 - GM - 8
Star 20 N-72 - GA-16
Star 20 N-74 - GBM 2,2/8
Star 20 N-75 - GBA 2/16
Star 25 N-721 - GA-16