Lekki samochód gaśniczy wodno-pianowy
W 1975 roku rozpoczęto produkcję lekkiego, kombinowanego samochodu gaśniczego wyposażonego w niewielki zbiornik na wodę, który według założeń konstrukcyjnych dawał możliwość natychmiastowego podania prądów gaśniczych w pierwszej fazie pożaru przed przybyciem większych jednostek.
Załogę pojazdu, o całkowicie zamkniętym nadwoziu, stanowiły 3 osoby (2 w kabinie kierowcy i 1 w kabinie załogi). Dalej znajdował się zbiornik na wodę o pojemności 400 litrów, motopompa M4/4 oraz armatura i sprzęt do podawania wody.
Docelowo planowano wyposażyć samochód w motopompę M2/12 z silnikiem od PF 126p, która właśnie była opracowywana. Rychło okazało się jednak, że produkcja motopompy z silnikiem „malucha” nie jest możliwa i dlatego w pojeździe w dalszym ciągu stosowano pompę M4/4.
Żuk A151 GLBM 0,4/4 produkowany był do chwili uruchomienia produkcji wersji GLBAPr (początek lat osiemdziesiątych).
Żuk A-151 GLBM 0,4/4 (1975)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: GLBM 0,4/4
Podwozie: Żuk A-15 z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym S21 o mocy 70 KM
Skrzynia biegów: (3+R)
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: jednosegmentowe zamknięte
Ilość miejsc: 3 (2+1)
Masa całkowita: ok. 2500 kg
Prędkość maks: 95 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- motopompa M-400 PO-4 o wydajności 400 l/min przy ciśnieniu 4 bar i 200 l/min przy ciśnieniu 6 bar
- zbiornik na wodę o pojemności 400 l
- 110 m węży tłocznych (20 m W-52 i 90 m W-25)
- 2 aparaty oddechowe na sprężone powietrze
- gaśnice proszkowe i halonowe
Dyslokacja
-
ZZSP Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Bydgoszczy
|