Ciężki samochód gaśniczy wodno-pianowy
Kolejną odmianą ciężkiego samochodu gaśniczego zbudowanego przez Rosenbauera dla polskiej straży była konstrukcja GCBA 12/50 z 1991 roku.
Pojazd posadowiono na podwoziu Steyr 32S39 z układem jezdnym 6x4. Zastosowano krótką trzymiejscową kabinę z przestylizowaną przednią ścianą. Zbiornik na środki gaśnicze posiadał łączną pojemność 12000 litrów. Struktura zabudowy i jej wyposażenie były w bardzo dużym stopniu zunifikowane z produkowanymi w latach osiemdziesiątych modelami SLF 11 000 i SLF 13 000. Zastosowano sprawdzona autopompę o wydajności 5000 litrów przy ciśnieniu 10 bar. Na górnym pomoście zainstalowano działko wodno-pianowe Rosenbauer RM40. Pojazd wyposażono ponadto w 2 przenośne działka RM24.
Steyr 32S39 Rosenbauer SLF 12000 (1991)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: GCBA 12/50 (8+4/50)
Podwozie: Steyr 32S39 P43 z 8-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym z doładowaniem osiągającym moc 384 KM
Układ jezdny: 6x4
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny kierowcy i modułowego nadwozia specjalnego
Ilość miejsc: 3
Masa całkowita: 32 000 kg
Prędkość maks: 95 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- autopompa Rosenbauer o wydajności 5000 l/min przy ciśnieniu 10 bar
- zbiornik na wodę o pojemności 8000 l
- zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 4000 l
- 1 x stacjonarne działko wodno-pianowe Rosenbauer RM 40 o wydajności 4000 l/min
- 2 x przenośne działko wodno-pianowe Rosenbauer RM 24 o wydajności 1600 l/min
- 2x20 m linie szybkiego natarcia – wielkość 52
Dyslokacja (przed rokiem 1992)
ZZSP Zakłady Azotowe Kędzierzyn Koźle
|