Lekki samochód gaśniczy proszkowy
Drugą odmianą samochodu gaśniczego zabudowanego na Syrenie był pojazd o oznaczeniu GLPr-250. Na identycznym podwoziu 105 R20 zabudowano agregat proszkowy AP-250 wraz z armaturą. Również ten pojazd pełnił służbę w ZZSP FSM w Bielsku-Białej.
Syrena 105 R20 GLPr-250 (1974)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79:GLPr-250
Podwozie: Syrena 105R20 z silnikiem benzynowym S31 o mocy 35 KM
Układ jezdny: 4x2
Liczba miejsc: 2
Masa całkowita: 1400 kg
Prędkość maks: 80 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- agregat proszkowy AP-250 o pojemności 250 kg proszku gaśniczego
- 20-litrowa butla z azotem, będącym czynnikiem wyrzucającym proszek
- ciśnienie robocze 15 bar
- 2 urządzenia szybkiego natarcia – z wężami o średnicy 25 mm i długości 10 m.
- 2 prądownice proszkowe o wydajności 2,5 kg/s
|