Ciężki samochód gaśniczy wodno-pianowy
W 1972 roku Karosa wykonała pierwsze egzemplarze samochodu gaśniczego CAS 32 na podwoziu Tatra 148, wyposażonego w nowy mocniejszy silnik osiągający moc 212 KM. Zmodernizowana została również kabina kierowcy, a jej charakterystycznym atrybutem stała się zmieniona bardziej kanciasta forma „nosa” oraz przednia atrapa znacznie większa niż w modelu 138. Koncepcja i charakterystyka zabudowy nie uległy zmianom i były identyczne jak w modelu Tatra 138 ASC 32.
Samochody Tatra 148 Karosa sprowadzane były do Polski zaledwie kilka lat, ponieważ w połowie lat siedemdziesiątych rozpoczęto produkcję seryjną krajowego samochodu Jelcz 004 GCBA 6/32.
Tatra 148 Karosa CAS 32 (1972)
Oznaczenie wg PN-79: GCBA 6/32
Podwozie: Tatra 148 PP5 z silnikiem wysokoprężnym silnikiem o mocy 212 KM
Układ jezdny: 6x6
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny i nadwozia specjalnego
Ilość miejsc: 3
Wymiary (długość, szerokość, wysokość):
8670x2500x2750 (mm)
Rozstaw osi: 4260+1320 mm
Masa całkowita: 18 510 kg
Wyposażenie pożarnicze:
- autopompa o wydajności 3200 l/min przy ciśnieniu 8 bar
- zbiornik na wodę o pojemności 6000 l
- zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 600 l
- 2 działka wodno-pianowe o wydajności 1600 l/min każde, wysuwane teleskopowo o 250 mm pod wpływem ciśnienia
- 2x20m urządzenie szybkiego natarcia (wielkość 52)
- 2 nasady ssawne 110
- 4 nasady tłoczne 75
- armatura ssawna, sprzęt burzący i oświetleniowy, drabina nasadkowa
Dyslokacja |