Samochód specjalny SD-37 z drabiną hydrauliczną o długości wysuwu 37 metrów
W 1986 roku firma Metz wykonała drabinę SD-37 posadowioną na polskim podwoziu Jelcz P420.
Za kabiną na podeście umieszczono pięcioprzęsłową drabinę o konstrukcji metalowej i napędzie hydraulicznym. Drabina wyposażona została w kosz ratowniczy. Tablica sterownicza mechanizmu podnoszenia wbudowana została w obudowę ramy podnoszącej. Po obu stronach poniżej zabudowy podestu znajdowały się skrytki na sprzęt zamykane drzwiami żaluzjowymi. W celu zapewnienia stateczności podczas pracy drabiny w podwoziu umieszczono 4 podpory stabilizujące rozkładane hydraulicznie.
Na podwoziu Jelcz P420 wykonano tylko jeden egzemplarz tej drabiny. Został on włączony do podziału bojowego ZSP w Zakopanem.
Jelcz 420 Metz DLK37 (1986)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SD-37
Podwozie: Jelcz P420 silnikiem wysokoprężnym SW680/105 z doładowaniem osiągającym moc 243 KM
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie:dwusegmentowe składające się z kabiny 136 i zabudowy specjalnej
Ilość miejsc: 3
Masa całkowita: 16 000 kg
Prędkość maks: 83 km/h
Wyposażenie i charakterystyka pożarnicza:
- drabina 5-przęsłowa o konstrukcji metalowej
- długość wysuwu drabiny 37 m.
- możliwość podczepienia kosza ratunkowego
- hydrauliczny napęd mechanizmów drabiny
- bezzapadkowy system blokowania przęseł
- 4 podpory terenowe rozmieszczone przed osia tylną i na tylnym zwisie sterowane hydraulicznie
Dyslokacja