Średni samochód ratownictwa technicznego
W latach 1981-1982 resort kolejnictwa zakupił w firmie Magirus kilka egzemplarzy samochodu ratownictwa technicznego RW-2 z żurawiem. Pojazd zabudowano na podwoziu Magirus-Deutz 192D 11FA z układem jezdnym 4x4.
Samochód wyposażono w wagonową kabinę kierowcy, w której zarezerwowano miejsca dla trzyosobowej załogi wozu. Za kabiną umieszczono nadwozie specjalne mieszczące bogate wyposażenie. Dogodny dostęp do sprzętu zapewniały szerokie, pyłoszczelne drzwi żaluzjowe umieszczone w bocznych ścianach nadwozia (po trzy z każdej strony). Cześć sprzętu znalazło miejsce na górnym pomoście pojazdu. W tylnej części ramy posadowiono żuraw HIAB. Ponadto samochód wyposażono w maszt oświetleniowy z najaśnicami oraz wciągarkę linową o uciągu 5000 kg, napędzaną hydraulicznie.
Magirus 192D RW-2 (1981)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SRt
Podwozie: Magirus 192D 11FA z sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 192 KM
Układ jezdny: 4x4
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny i nadwozia specjalnego
Liczba miejsc: 3 (1+2)
Rozstaw osi: 3750 mm
Masa całkowita: ok 11 500 kg
Prędkość maks: 74 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- żuraw HIAB o maksymalnym udźwigu 3250 kg przy wysięgu 1,7 m i 250 kg przy maksymalnym wysięgu wynoszącym 9 m
- agregat prądotwórczy na prąd zmienny o mocy 20 kW
- 7-metrowy maszt teleskopowy z najaśnicami 3x1000W
- zestaw narzędzi do likwidacji skutków awarii technologicznych
- zestaw narzędzi do ratownictwa i usuwania skutków katastrof drogowych i budowlanych
- pompa do cieczy palnych o wydajności 400 l/min
- agregat oddymiający
- piła mechaniczna z napędem elektrycznym
- aparat do cięcia metali
odzież i sprzęt ochronny
- podręczny sprzęt gaśniczy
- sprzęt sanitarny i reanimacyjny
Dyslokacja
ZZSP PKP Warszawa-Odolany
|
ZZSP PKP Zajączkowo Tczewskie
|