fot.Grzegorz Fortuna

Magirus-Deutz 170D 12F - DLK 30 - wariant II

Samochód specjalny SD-30 z drabiną hydrauliczną o długości wysuwu 30 metrów

W połowie lat siedemdziesiątych w jednostkach bojowych straży pojawiły się pierwsze egzemplarze II wariantu drabiny Magirus DL30.

Jedyną zmianą, w stosunku do poprzedniej wersji, było zastosowanie krótkiej trzyosobowej kabiny kierowcy, zamiast kabiny załogowej. Wszystkie pozostałe elementy, jak również parametry użytkowe pozostały bez zmian.

Magirus 170D - DLK30 (1975)

Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SD-30
Podwozie: Magirus 170D 12F silnikiem wysokoprężnym F6L 413 o mocy 176 KM
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie:dwusegmentowe składające się z kabiny i zabudowy specjalnej
Ilość miejsc: 3 (1+2)
Wymiary (długość, szerokość, wysokość): 9450x2430x3250 (mm)
Rozstaw osi: 4400 mm
Masa całkowita: 13 200 kg
Prędkość maks: 83 km/h

Wyposażenie i charakterystyka pożarnicza:

  • drabina 4-przęsłowa o konstrukcji metalowej
  • długość wysuwu drabiny 30 m.
  • maksymalny wysięg stojącej drabiny 20 m
  • możliwość podczepienia kosza ratunkowego
  • hydrauliczny napęd mechanizmów drabiny
  • bezzapadkowa blokada przęseł
  • 4 podpory terenowe rozmieszczone przed osia tylną i na tylnym zwisie sterowane hydraulicznie

Dyslokacja
  • ZSP Warszawa - Oddz. V 
     010529 
     WAS 324P 
  • ZSP Lublin 
  • ZSP Radom 
  • ZZSP Dębickie Zakłady Opon Samochodowych "Stomil" w Dębicy 
     430231 
     TAR 375F 
  • ZSP Zawiercie