fot. Lothar Knobersdorf

Magirus-Deutz 200D 19 - DL44

Samochód specjalny SD-44 z drabiną hydrauliczną o długości wysuwu 44 metry

W latach 1968-1973 zakupiono dla resortowych jednostek straży, kilka egzemplarzy drabin hydraulicznych Magirus SD-44, zabudowanych na podwoziu Magirus-Deutz 200D 19

W pojeździe zastosowano czterodrzwiową załogową kabinę z wysuniętym silnikiem. Głównym elementem zabudowy była 6-przęsłowa drabina o konstrukcji metalowej, zainstalowana na podeście, poniżej którego umieszczono skrytki na sprzęt zamykane na zamki. Drabina posiadała dwumetrową dostawkę ułatwiającą dojście do obiektu. Na wierzchołku szóstego przęsła zainstalowano działko wodno-pianowe sterowane za pomocą linki. Samochód wyposażono w cztery podpory terenowe rozkładane ręcznie.

Magirus 200D 19 - DL44 (1968)

Oznaczenie pożarnicze wg PN-79 : SD-44
Podwozie: Magirus-Deutz 200D 19 z 8-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym F8L 714 o mocy 200 KM
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny załogowej i zabudowy specjalnej
Liczba miejsc: 6 (1+1+4)
Wymiary (długość, szerokość, wysokość): 10500x2500x3300 (mm)
Rozstaw osi: 4000 mm
Masa całkowita: ok. 19 000 kg
Prędkość maks: 60 km/h

Wyposażenie pożarnicze:

  • drabina 6-przęsłowa o konstrukcji metalowej
  • długość wysuwu drabiny 44 m.
  • działko wodno-pianowe o wydajności 1000 l/min umieszczone na wierzchołku drabiny
  • hydrauliczny napęd mechanizmów drabiny
  • maksymalne obciążenie wierzchołka drabiny 325 kg (przy odchyle 75 stopni)
  • 4 podpory terenowe rozmieszczone przed osia tylną i na tylnym zwisie sterowane ręcznie

Dyslokacja
  • ZZSP Zakłady Chemiczne "Blachownia" w Kędzierzynie-Koźlu
  • ZZSP Mazowieckie Zakłady Rafineryjne i Petrochemiczna "Petrochemia" w Płocku - (310144)
  • ZZSP Zakłady Azotowe "Tarnów" w Tarnowie-Mościcach