fot.Metz

Jelcz 415 Metz DLK 37

Samochód specjalny SD-37 z drabiną hydrauliczną o długości wysuwu 37 metrów

W 1986 roku Metz wykonał drabinę SD-37 na podwoziu Jelcz 415 wyposażonym w wydłużoną, odchylaną kabinę typu 134. Wszystkie pozostałe elementy zabudowy, jak również zespoły jezdne podwozia były identyczne jak w samochodzie Jelcz 420 Metz DL37. Wykonano tylko 3 egzemplarze tego pojazdu.

Jelcz 415 Metz DLK37 (1986)

Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SD-37
Podwozie: Jelcz P415 silnikiem wysokoprężnym SW680/105 z doładowaniem osiągającym moc 243 KM
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie:dwusegmentowe składające się z kabiny 134 i zabudowy specjalnej
Ilość miejsc: 5 (2+3)
Masa całkowita: 16 000 kg
Prędkość maks: 83 km/h

Wyposażenie i charakterystyka pożarnicza:

  • drabina 5-przęsłowa o konstrukcji metalowej
  • długość wysuwu drabiny 37 m.
  • możliwość podczepienia kosza ratunkowego
  • hydrauliczny napęd mechanizmów drabiny
  • bezzapadkowy system blokowania przęseł
  • 4 podpory terenowe rozmieszczone przed osia tylną i na tylnym zwisie sterowane hydraulicznie

Dyslokacja
  • ZSP Częstochowa 
     080215 
     CZA 854K 
  • ZSP Olsztyn 
     OLC 305P 
  • ZZSP ZSP Wrocław (?) 
     WRA 369Z