Magirus-Deutz 200D 19 - DL37

Samochód specjalny SD-37 z drabiną hydrauliczną o długości wysuwu 37 metrów

Na początku lat siedemdziesiątych zakupiono do Polski kilka egzemplarzy drabin DL37 zabudowanych na podwoziu Magirus 200D 19.

W pojeździe zastosowano czterodrzwiową, załogową kabinę z wysuniętym silnikiem. Za kabiną umieszczono platformę na której zainstalowano pięcioprzesłową drabinę o długości wysuwu 37 m. Drabina ta miała konstrukcję metalową i sterowana była hydraulicznie. Na wyposażeniu drabiny znajdowała się składana winda ratownicza. W dolnej części nadwozia specjalnego zainstalowano skrytki na sprzęt zamykane klapami zaopatrzonymi w zamki. Samochód wyposażono w cztery podpory terenowe rozkładane ręcznie.

Magirus-Deutz 200D 19 – DL37 (1971)

Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SD-37
Podwozie: Magirus 200D 19 z 8-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym Deutz o mocy 220 KM
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny załogowej i zabudowy specjalnej
Liczba miejsc: 6 (1+1+4))
Masa całkowita: ok. 15 000 kg
Prędkość maks: 75 km/h

Wyposażenie pożarnicze:

  • drabina 5-przęsłowa o konstrukcji metalowej
  • długość wysuwu drabiny 37 m
  • hydrauliczny napęd mechanizmów drabiny
  • zapadkowa blokada przęseł
  • składana winda ratownicza
  • działko wodno-pianowe umieszczone na wierzchołku drabiny
  • 4 wrzecionowe podpory terenowe, rozmieszczone przed osią tylną i na tylnym zwisie, sterowane ręcznie
Dyslokacja
  • ZZSP Kopalnia Siarki „Siarkopol” Machów 
     420641 
     TGB 494G