Samochód specjalny SD-37 z drabiną hydrauliczną o długości wysuwu 37 metrów
Na początku lat siedemdziesiątych zakupiono do Polski kilka egzemplarzy drabin DL37 zabudowanych na podwoziu Magirus 232D 15.
W pojeździe zastosowano czterodrzwiową, załogową kabinę wagonową o układzie miejsc (1+1+4). Za kabiną umieszczono platformę na której zainstalowano pięcioprzesłową drabinę o długości wysuwu 37 m. Drabina ta miała konstrukcję metalową i sterowana była hydraulicznie. W dolnej części nadwozia specjalnego zainstalowano skrytki na sprzęt zamykane drzwiami żaluzjowymi. Samochód wyposażono w cztery podpory terenowe rozkładane hydraulicznie.
Sprowadzone egzemplarze zlokalizowano w resortowych jednostkach straży.
Magirus-Deutz 232D 15 – DLK37 (1973)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SD-37
Podwozie: Magirus 232D 15 z 8-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym Deutz o mocy 232 KM
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny załogowej i zabudowy specjalnej
Liczba miejsc: 6 (1+1+4)
Masa całkowita: ok. 15 000 kg
Prędkość maks: 85 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- drabina 5-przęsłowa o konstrukcji metalowej
- długość wysuwu drabiny 37 m.
- hydrauliczny napęd mechanizmów drabiny
- możliwość podczepienia kosza ratowniczego
- 4 podpory terenowe, rozmieszczone przed osią tylną i na tylnym zwisie, sterowane hydraulicznie
Dyslokacja
- ZZSP Zakłady Chemiczne "Oświęcim" w Oświęcimiu
- Portowa Straż Pożarna (ZZSP) Gdańsk
- Portowa Straż Pożarna (ZZSP) Szczecin
- ZZSP Zakłady Azotowe "Włocławek" we Włocławku
|