Samochód specjalny SD-50 z drabiną hydrauliczną o długości wysuwu 50 metrów
W połowie lat osiemdziesiątych pojawiły się w Polsce 50-metrowe drabiny hydrauliczne Magirusa. Pojazdy zabudowano na podwoziu Iveco 260-32 z układem jezdnym 6x4.
W pojeździe zastosowano odchylaną kabinę wagonową o układzie miejsc 1+2. Za kabiną umieszczono platformę na której zainstalowano sześciooprzęsłową drabinę o długości wysuwu 50 m, wyposażoną w windę ratowniczą. Drabina ta miała konstrukcję metalową i sterowana była hydraulicznie. W dolnej części nadwozia specjalnego zainstalowano skrytki na sprzęt zamykane drzwiami żaluzjowymi. Pojazd posiadał 4 podpory terenowe rozkładane hydraulicznie.
W latach 1985-1986 zakupiono do Polski 3 egzemplarze tej drabiny. Zlokalizowano je w jednostkach ZSP dużych aglomeracji miejskich.
Iveco Magirus – DL50 (1985)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SD-50
Podwozie: Iveco Turbo Tech 260-32 z doładowanym silnikiem wysokoprężnym o mocy 320 KM
Układ jezdny: 6x4
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny i zabudowy specjalnej
Liczba miejsc: 3 (1+2)
Wymiary (długość, szerokość, wysokość):
11400x2500x3700 (mm)
Rozstaw osi: 4700 + 1380 mm
Masa całkowita: 26 000 kg
Prędkość maks: 90 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- drabina 6-przęsłowa o konstrukcji metalowej
- długość wysuwu drabiny 50 m
- hydrauliczny napęd mechanizmów drabiny
- winda ratownicza o nośności 300 kg
- 4 podpory terenowe rozmieszczone przed osią tylną i na tylnym zwisie, sterowane hydraulicznie
Dyslokacja