Ciężki samochód gaśniczy wodno-pianowo-proszkowy
W 1989 roku jugosłowiańska firma Vatrosprem zbudowała na polski rynek samochód GCBAPr 10/40/1000. Bazą podwoziową pojazdu było czechosłowackie podwozie Tatra 815 z układem jezdnym 6x6.
Pojazd otrzymał czteromiejscową, wagonową kabinę kierowcy. W przedniej części nadwozia specjalnego znajdował się pulpit sterowniczy agregatu proszkowego, armatura oraz zespoły natarcia, osłonięte z obu stron drzwiami żaluzjowymi. W centralnej części zabudowy umieszczono zbiornik na wodę o pojemności 7000 litrów i zbiornik środka pianotwórczego o pojemności 3000 l. Pojazd wyposażono ponadto w agregat proszkowy ze zbiornikiem o pojemności 1000 kg. Ostatni przedział nadwozia mieścił sprzęt i armaturę oraz pulpit sterowniczy autopompy osłonięty drzwiami żaluzjowymi zainstalowanymi w tylnej ścianie. Samochód T815 Vatrosprem wyposażono w działko wodno-pianowe z podwójną prądownicą oraz działko proszkowe.
Tatra 815 Vatrosprem (1989)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: GCBAPr 10/40/1000 (7+3/40)
Podwozie: Tatra 815 z silnikiem wysokoprężnym o mocy 320 KM
Układ jezdny: 6x6
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny kierowcy i nadwozia specjalnego
Liczba miejsc: 4 (1+3)
Masa całkowita: ok. 25 000 kg
Prędkość maks: ok. 90 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- autopompa o wydajności 4000 l/min przy ciśnieniu 8 bar
- agregat proszkowy ze zbiornikiem o pojemności 1000 kg
- zbiornik na wodę o pojemności 7000 litrów
- zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 3000 litrów
- 1 x działko wodno-pianowe z podwójną prądownicą o wydajności 3200 l/min
- 1 x działko proszkowe o wydajności ok. 30 kg/s
- wodno-pianowe linie szybkiego natarcia
- proszkowa linia szybkiego natarcia
- butle z azotem (do wyrzucania proszku) - 2x50 litrów
- węże i armatura wodno-pianowa
Dyslokacja (przed rokiem 1992)
- ZZSP Zakłady Chemiczne "Blachownia" w Kędzierzynie-Koźlu