Średni samochód specjalny ratownictwa technicznego
W połowie lat siedemdziesiątych zakupiono do Polski trzy egzemplarze samochodów ratownictwa technicznego zabudowanych przez austriacką firmę Rosenbauer. Nośnikiem zabudowy było podwozie Unimog serii 416 (nazwa handlowa U1100) z układem jezdnym 4z4
Pojazd wyposażono w dwuosobową kabinę wagonową o układzie miejsc 1+1. Urządzenia pokładowe i sprzęt ratowniczy umieszczono w nadwoziu specjalnym. Łatwy dostęp do tego sprzętu zapewniały szerokie drzwi żaluzjowe.
Zakupione pojazdy zlokalizowano w jednostkach ZSP dużych aglomeracji miejskich - Warszawa. Gdańsk, Kraków.
Unimog Rosenbauer RW-1 (1974)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SRt
Podwozie: Unimog 416 (U1100) z silnikiem wysokoprężnym o mocy 125 KM
Układ jezdny: 4x4 z blokadą mechanizmu różnicowego na obu osiach
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny kierowcy i nadwozia specjalnego
Ilość miejsc: 2 (1+1)
Masa całkowita: 6150 kg
Głębokość brodzenia: 110 cm
Prędkość maks: 100 km/h
Przyśpieszenie (0-80 km/h): 35 sec
Wyposażenie pożarnicze:
- agregat prądotwórczy o mocy 5 kVA
- wyciągarka
- 5,5-metrowy maszt oświetleniowy z najaśnicami (2x1500W)
- zestaw narzędzi do likwidacji skutków awarii technologicznych
- zestaw narzędzi do ratownictwa i usuwania skutków katastrof drogowych i budowlanych
- agregat oddymiający
- piła mechaniczna
- aparat do cięcia metali
- zestaw sprzętu oświetleniowego i sygnalizacji
- odzież i sprzęt ochronny
Dyslokacja
ZSP Warszawa - Oddz. VI [eks. WOSP Warszawa)
|
-
-
WOSP Warszawa (w latach 1975-1981)
|
Linki do zdjęć pojazdu w dziale Galeria Oznakowania: