fot.Kamil Czereba

Jelcz 415 Metz RW-3 - SCRt

Ciężki samochód ratownictwa technicznego

W 1989 roku niemiecka firma Metz wykonała na zamówienie KWSP we Wrocławiu samochód ratownictwa technicznego klasy RW-3. Pojazd zabudowano na podwoziu Jelcz P415 z układem jezdnym 4x2.

Samochód wyposażono w wagonową kabinę kierowcy, w której zarezerwowano miejsca dla czteroosobowej załogi wozu. Za kabiną umieszczono nadwozie specjalne mieszczące bogate wyposażenie. Dogodny dostęp do sprzętu zapewniały szerokie, pyłoszczelne drzwi żaluzjowe umieszczone w bocznych ścianach nadwozia (po trzy z każdej strony). Cześć sprzętu znalazła miejsce na górnym pomoście pojazdu. Ponadto samochód wyposażono w żuraw HIAB 071 i maszt oświetleniowy z najaśnicami oraz wciągarkę linową o uciągu 5000 kg.

Sprowadzony pojazd włączono do podziału bojowego I Oddziału ZSP we Wrocławiu.

Jelcz 415 Metz RW-3 (1989)

Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SCRt
Podwozie: Jelcz P415 z sześciocylindrowym doładowanym silnikiem wysokoprężnym SW680 o mocy 243 KM
Układ jezdny: 4x4
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny i nadwozia specjalnego
Liczba miejsc: 4 (2+2)
Masa całkowita: ok. 16 000 kg
Prędkość maks: 92 km/h

Wyposażenie pożarnicze:

  • żuraw HIAB 071 o udźwigu 3850 kg (wysięg 1,80 m) lub 1000 kg (wysięg 6,9 m)
  • maksymalny wysięg dźwigu - 12,2 m
  • stacjonarny agregat prądotwórczy Bosch o mocy 20 kW
  • przenośny agregat prądotwórczy Bosch o mocy 5 kW
  • 7-metrowy maszt teleskopowy z najaśnicami 4x500W
  • poduszki pneumatyczny wysoko- i niskociśnieniowe
  • 2 zestawy hydrauliczne Holmatro
  • 2 piły Partner do cięcia stali i betonu
  • 2 piły Stihl do cięcia drewna
  • 2 agregaty oddymiające
  • zestaw narzędzi do likwidacji skutków awarii technologicznych
  • piła mechaniczna z napędem elektrycznym
  • aparat do cięcia metali
  • zestaw sprzętu oświetleniowego i sygnalizacji
  • odzież i sprzęt ochronny
  • podręczny sprzęt gaśniczy
  • sprzęt sanitarny i reanimacyjny

Dyslokacja
  • ZSP Wrocław - Oddz. I 
     470127 
     WRC 066B