Ciężki samochód ratownictwa technicznego
W 1989 roku niemiecka firma Metz wykonała na zamówienie KWSP we Wrocławiu samochód ratownictwa technicznego klasy RW-3. Pojazd zabudowano na podwoziu Jelcz P415 z układem jezdnym 4x2.
Samochód wyposażono w wagonową kabinę kierowcy, w której zarezerwowano miejsca dla czteroosobowej załogi wozu. Za kabiną umieszczono nadwozie specjalne mieszczące bogate wyposażenie. Dogodny dostęp do sprzętu zapewniały szerokie, pyłoszczelne drzwi żaluzjowe umieszczone w bocznych ścianach nadwozia (po trzy z każdej strony). Cześć sprzętu znalazła miejsce na górnym pomoście pojazdu. Ponadto samochód wyposażono w żuraw HIAB 071 i maszt oświetleniowy z najaśnicami oraz wciągarkę linową o uciągu 5000 kg.
Sprowadzony pojazd włączono do podziału bojowego I Oddziału ZSP we Wrocławiu.
Jelcz 415 Metz RW-3 (1989)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SCRt
Podwozie: Jelcz P415 z sześciocylindrowym doładowanym silnikiem wysokoprężnym SW680 o mocy 243 KM
Układ jezdny: 4x4
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny i nadwozia specjalnego
Liczba miejsc: 4 (2+2)
Masa całkowita: ok. 16 000 kg
Prędkość maks: 92 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- żuraw HIAB 071 o udźwigu 3850 kg (wysięg 1,80 m) lub 1000 kg (wysięg 6,9 m)
- maksymalny wysięg dźwigu - 12,2 m
- stacjonarny agregat prądotwórczy Bosch o mocy 20 kW
- przenośny agregat prądotwórczy Bosch o mocy 5 kW
- 7-metrowy maszt teleskopowy z najaśnicami 4x500W
- poduszki pneumatyczny wysoko- i niskociśnieniowe
- 2 zestawy hydrauliczne Holmatro
- 2 piły Partner do cięcia stali i betonu
- 2 piły Stihl do cięcia drewna
- 2 agregaty oddymiające
- zestaw narzędzi do likwidacji skutków awarii technologicznych
- piła mechaniczna z napędem elektrycznym
- aparat do cięcia metali
- zestaw sprzętu oświetleniowego i sygnalizacji
- odzież i sprzęt ochronny
- podręczny sprzęt gaśniczy
- sprzęt sanitarny i reanimacyjny
Dyslokacja |