fot.KWSP Łódź (?)

Mercedes-Benz 1120 Ziegler GWG - SRCh

Średni samochód ratownictwa chemicznego

W 1990 roku KWSP w Łodzi rozpisała przetarg na duży samochód ratownictwa chemicznego. Wśród oferentów znalazły się trzy zachodnie firmy: Iveco-Magirus, Schmitz i Ziegler. Wybór padł na firmę Ziegler, która dostarczyła zamówiony pojazd w połowie 1991 roku.

Nośnikiem zabudowy było podwozie Mercedes-Benz 1120 z układem jezdnym 4x2. Samochód wyposażono w wagonową kabinę kierowcy, w której zarezerwowano miejsca dla trzyosobowej załogi wozu. Za kabiną umieszczono nadwozie specjalne mieszczące bogate wyposażenie ratownictwa chemicznego. Dogodny dostęp do sprzętu zapewniały klapy otwierane do dołu oraz drzwi żaluzjowe umieszczone w bocznych ścianach nadwozia specjalnego.

Zakupiony pojazd włączono do podziału bojowego IV Oddziału ZSP w Łodzi, w którym funkcjonowała Stacja Ratownictwa Chemicznego.

Mercedes-Benz 1120 Ziegler GWG (1991)

Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SRCh
Podwozie: Mercedes-Benz 1120 z doładowanym silnikiem wysokoprężnym o mocy 200 KM KM
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny i nadwozia specjalnego
Liczba miejsc: 3 (1+2)
Masa całkowita: 11 000 kg
Prędkość maks: ok. 90 km/h

Wyposażenie pożarnicze:

  • przyrządy pomiarowe (eksplozymetry, przyrządy do wykrywania gazu)
  • pompy wirowe, zanurzeniowe i membramowe
  • węże olejo- i kwasoodporne z armaturą ze stali szlachetnej
  • zbiorniki do substancji chemicznych wykonane z tworzyw sztucznych i stali kwasoodpornej
  • zestaw narzędzi nieiskrzących oraz sprzęt do zbierania substancji z niewielkich powierzchni
  • zestaw sprzętu oświetleniowego w wykonaniu przeciwwybuchowym
  • ubrania gazoszczelne
  • zestawy uszczelniające i środki wiążące
Dyslokacja
  • ZSP Łódź - Oddz. IV 
     240321 
     LZB 514D