Samochód specjalny SH-27 z podnośnikiem hydraulicznym o wysokości 27 metrów
W resortowych jednostkach straży pożarnej w Polsce używano pojedynczych egzemplarzy czechosłowackich podnośników hydraulicznych SH-27. Podnośniki te zabudowano na trzyosiowych podwoziach Tatra z układem jezdnym 6x6.
W pojeździe zastosowano seryjną kabinę Tatry o układzie miejsc 1+2. Za kabiną umieszczono platformę na której zainstalowano podnośnik o wysokości podnoszenia do 27 m. Zastosowano tu trzyramienny wysięgnik o konstrukcji metalowej, sterowany hydraulicznie. Wzdłuż ramion podnośnika poprowadzono przewód wodny doprowadzający środki gaśnicze do działka nasady umieszczonej w koszu. Samochód wyposażono w cztery podpory terenowe rozkładane hydraulicznie.
Tatra 148 PP27 (ok. 1975)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SH-27
Podwozie: Tatra 148 z silnikiem wysokoprężnym o mocy 212 KM
Układ jezdny: 6x6
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny i zabudowy specjalnej
Liczba miejsc: 3 (1+2))
Masa całkowita: ok. 18 000 kg
Prędkość maks: 72 km/h
Wyposażenie i charakterystyka pożarnicza:
- trzyramienny wysięgnik o konstrukcji metalowej
- wysokość podnoszenia 27 m
- hydrauliczny napęd mechanizmów podnośnika
- instalacja do podawania środków gaśniczych zamontowana wzdłuż ramion wysięgnika
- kosz ratowniczy o maksymalnym udźwigu 400 kg
- 4 podpory terenowe, rozmieszczone przed osią tylną i na tylnym zwisie, sterowane hydraulicznie
Dyslokacja
ZZSP Kopalnia Siarki "Siarkopol" Grzybów
|
|