Ciężki samochód gaśniczy wodno-pianowy
W 1974 roku podczas Międzynarodowych Targów Poznańskich na stoisku firmy Ziegler wystawiono ciężki samochód gaśniczy zabudowany na podwoziu Mercedesa 1519 z układem jezdnym 4x4. Po zakończeniu targów pojazd zakupiono dla ZSP w Poznaniu.
W pojeździe zastosowano trzyosobową kabinę z wysuniętym silnikiem. Nadwozie specjalne podzielono na trzy części. Pierwszy przedział mieścił sprzęt i armaturę, z obu stron osłonięte drzwiami żaluzjowymi. Centralna część zabudowy zarezerwowana została dla zbiornika na wodę i środek pianotwórczy. W tylnej części nadwozia zainstalowano autopompę o wydajności 2400 l/min. Na górnym pomoście znajdowało się działko wodno-pianowe.
MB 1519 Ziegler (1974)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: GCBA 5,5/24
Podwozie: Mercedes Benz 1519 z sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 192 KM
Układ jezdny: 4x4
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny załogowej i nadwozia specjalnego
Wymiary (długość, szerokość, wysokość):
7100x2500x3280 (mm)
Rozstaw osi: 4200 mm
Liczba miejsc: 3 (1+2)
Masa całkowita: 15 500 kg
Prędkość maks: ok. 85 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- autopompa Ziegler FP-16/8-S-H o wydajności 2400 l/min przy ciśnieniu 8 bar
- zbiornik na wodę o pojemności 5500 l
- zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 500 l
- działko wodno-pianowe o wydajności 1600 l/min
- urządzenie szybkiego natarcia z wężem półsztywnych - 30 m - wielkość - 32
- prądownica pianowa z dwoma odcinkami W-52 - w przegrodzie w tylnej prawej skrytce
- mieszacz pianowy
- sprzęt i armatura wodno-pianowa
Dyslokacja