Średni samochód gaśniczy wodno-pianowy
W latach sześćdziesiątych zakupiono w brytyjskiej firmie Pyrene samochód gaśniczy przystosowany do zwalczania pożarów leśnych. Pojazd zabudowano na podwoziu Bedford RLHC z układem jezdnym 4x4.
Obsadę wozu stanowiła trzyosobowa sekcja zajmująca miejsca w kabinie kierowcy (1+2). Centralnie umiejscowionym elementem nadwozia specjalnego był zbiornik na wodę o pojemności 3400 litrów oraz zbiornik na środek pianotwórczy. Dodatkowo środek pianotwórczy był przewożony w czterech kanistrach. Pojazd wyposażono w dwie motopompy - główną o wydajności 3400 l/min i lekką, przenośną o wydajności 272 l/min - umieszczoną w jednej z sześciu skrytek na sprzęt. Nad kabiną na specjalnym pomoście zainstalowano działko wodno-pianowe. Pojazd wyposażono również w urządzenie szybkiego natarcia i boczne urządzenia pianowe oraz wyciągarkę linową.
Zakupiony pojazd pełnił służbę w strukturach przedsiębiorstwa "Lasy Państwowe" w województwach wrocławskim i zielonogórskim.
Bedford RLHC Pyrene (ok. 1967)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: GBM 3,4/23+3
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: GSBM 3400/23+3
Podwozie: Bedford RLHC
Układ jezdny: 4x4
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny i nadwozia specjalnego
Liczba miejsc: 3 (1+2)
Wymiary (długość, szerokość, wysokość):
7213x2286xb.d. (mm)
Masa całkowita: ok 12 000 kg
Prędkość maks: 85 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- motopompa główna o wydajności 2300 l/min przy ciśnieniu 8 bar
- motopompa przenośna Hathaway o wydajności 272 l/min
- zbiornik na wodę o pojemności 3400 l.
- zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 340 l
- kanistry ze środkiem pianotwórczym - 4x20 litrów
- działko wodno-pianowe
- boczne urządzenia pianowe 2x23 metry - wielkość - 25
- SN - 2x36 metrów - wielkość 25
- zwijadło szpulowe na węże tłoczne
- wyciągarka o sile uciągu 4500-5400 kg
- sprzęt i armatura pożarnicza