fot.Polmo-JZS

Jelcz PR 110D Lux

Autobus

W drugiej połowie lat osiemdziesiątych trafiło do polskiej straży kilka egzemplarzy autobusów Jelcz PR 110D w wersji Lux, przeznaczonych do celów kwatermistrzowskich. Pojazdy te zlokalizowano głównie w komendach wojewódzkich oraz szkołach pożarniczych. W zdecydowanej większości były to pojazdy nieoznakowane i nie posiadające sygnalizacji świetlno-dźwiękowej.

Jelcz PR 110D Lux (1984)

Podwozie: Jelcz PR 110D Lux z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym SW680/165 o mocy 201 KM
Skrzynia biegów: 6+R
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: jednosegmentowe zamknięte z drzwiami dwuskrzydłowymi sterowanymi pneumatycznie (z przodu) i drzwiami jednoskrzydłowymi otwieranymi ręcznie (z tyłu po prawej oraz z przodu po lewej stronie dla kierowcy)
Ilość miejsc: 1+46 (siedzące)
Prędkość maks: 103 km/h