Ciężki samochód gaśniczy wodno-pianowy
W latach osiemdziesiątych przebudowano dwa samochody gaśnicze SLF 13000 eksploatowane w Portowej Straży Pożarnej w Gdańsku. Okoliczności tej decyzji, jak również szczegóły związane z całym przedsięwzięciem nie są jednak znane, dlatego osoby posiadające wiedzę w tym temacie proszone są o kontakt.
Do budowy pojazdów wykorzystano dwa podwozia Steyr 1490 z rocznika 1975 (w pierwotnej konfiguracji GCBA 13/48). Nadwozie specjalne pojazdów miało budowę modułową. Jego centralną część stanowił zbiornik na wodę o pojemności 9000 litrów. W przedniej części zabudowy umieszczono po obu stronach skrytki na sprzęt i armaturę. Ostatni segment nadwozia specjalnego to przestronny tylny przedział sprzętowy osłonięty z obu stron drzwiami żaluzjowymi. Pulpit sterowniczy autopompy podobnie jak w pierwotnej konfiguracji tego pojazdu umieszczony był w tylnej ścianie zabudowy. Pojazd wyposażono w działko wodno-pianowe zamontowane stacjonarnie na górnym pomoście.
Dwa egzemplarze tak przebudowanych pojazdów używane były w Portowej Straży Pożarnej w Gdańsku. Jeden z nich wyposażono dodatkowo w agregat proszkowy tworząc zeń ciężki kombinowany samochód gaśniczy GCBAPr 9/40/500.
Steyr 1490 Rosenbauer SLF 9000
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: GCBA 9/48
Podwozie: Steyr 1490 245/K33 z 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym WD 614.70 doładowaniem o osiągającym moc 240 KM
Skrzynia biegów: siedmiostopniowa (6+R)
Układ jezdny: 6x6
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny kierowcy i nadwozia specjalnego
Ilość miejsc: 3
Masa całkowita: ok. 28 000 kg
Prędkość maks: 90 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- autopompa Rosenbauer R480 o wydajności 4800 l/min przy ciśnieniu 8 bar
- zbiornik na wodę o pojemności 9000 l
- 1 x stacjonarne działko wodno-pianowe Rosenbauer RM 24
- węże i armatura wodno-pianowa