Średni samochód gaśniczy proszkowy
W 1965 roku do podziału bojowego ZZSP MZRiP w Płocku wprowadzono samochód gaśniczy GPr-2100. Najprawdopodobniej był to pierwszy samochód proszkowy eksploatowany w polskiej straży pożarnej. Pojazd został zabudowany sposobem gospodarczym. Za nośnik zabudowy posłużyło podwozie Star 25L ze zwiększonym rozstawem osi.
Za kabiną na ramie pojazdu zabudowano szeregowo trzy agregaty proszkowe wraz z armaturą i trzema zbiornikami o łącznej pojemności 2100 kg proszku. Według obecnego stanu wiedzy wiadomo że agregaty te pochodziły z importu, ale dotychczas nie udało się ustalić ich producenta.
Samochód Star 25L GPr-2100 był eksploatowany w Płocku do początku lat siedemdziesiątych.
Star 25L GPr-2100 (1965)
Oznaczenie wg PN 79: GPr-2100
Podwozie: Star A25L z sześciocylindrowym silnikiem benzynowym S47 o mocy 105 KM
Skrzynia biegów: 5+R
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny typu N20.1 i zabudowy specjalnej
Ilość miejsc: 2 (1+1)
Rozstaw osi: 3800 mm
Masa całkowita: b.d
Prędkość maks: 85 km/h
Podstawowe wyposażenie i parametry pożarnicze:
- zbiornik na proszek o pojemności 2100 kg (3x700)
- butle z gazem nośnym (brak szczegółow)
- 4 prądownice do podawania proszku wraz z armaturą (po 2 z każdej strony pojazdu)