Ciężki samochód gaśniczy wodno-pianowy
W 1989 roku firma Rosenbauer wykonała kolejny wariant ciężkiego samochodu gaśniczego SLF 12000 zabudowanego na podwoziu Steyr 32S37 z układem jezdnym 6x4.
W konstrukcji pojazdu zastosowano sześciomiejscową kabinę załogową z przestylizowaną przednią ścianą. Zbiornik na środki gaśnicze posiadał łączną pojemność 12000 litrów. Struktura zabudowy i jej wyposażenie były w bardzo dużym stopniu zunifikowane z wersją GCBA 12/50. Nowością było zastosowanie autopompy o wydajności zwiększonej do 6000 litrów/min przy ciśnieniu 10 bar. Na górnym pomoście zabudowy zainstalowano zdalnie sterowane działko wodno-pianowe Rosenbauer RM60. Pojazd wyposażono ponadto w 2 przenośne działka RM24.
Po sprowadzeniu do kraju pojazd zlokalizowano w ZZSP gdańskiej rafinerii.
Steyr 32S37 Rosenbauer SLF 12000 (1989)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: GCBA 12/60 (4+8/60)
Podwozie: Steyr 32S37 P43 z 8-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym z doładowaniem osiągającym moc 375 KM
Układ jezdny: 6x4
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny załogowej i nadwozia specjalnego
Ilość miejsc: 11 (1+2+4+4)
Masa całkowita: 32 000 kg
Prędkość maks: 95 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- autopompa Rosenbauer R600 o wydajności 6000 l/min przy ciśnieniu 10 bar
- zbiornik na wodę o pojemności 4000 l
- zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 8000 l
- 1 x stacjonarne działko wodno-pianowe Rosenbauer RM 60 o wydajności 6000 l/min (z systemem zdalnego sterowania)
- 2 x przenośne działko wodno-pianowe Rosenbauer RM 24 o wydajności 2400 l/min
- 2x20 m linie szybkiego natarcia – wielkość 52
Dyslokacja
- ZZSP Gdańskie Zakłady Rafineryjne w Gdańsku