Średni samochód ratownictwa technicznego
W 1975 roku niemiecka firma Ziegler wykonała samochodów ratownictwa technicznego klasy RW-1 przeznaczony dla polskiej straży. Pojazd zabudowano na podwoziu Mercedes-Benz 911B z układem jezdnym 4x4.
Załogę pojazdu stanowiło 3 osoby, które zajmowały miejsce w kabinie seryjnej. Nadwozie specjalne podzielono na dwie części. Wewnątrz mieścił się bardzo bogaty sprzęt ratownictwa technicznego do którego dogodny dostęp zapewniały szerokie drzwi żaluzjowe umieszczone w ścianach bocznych zabudowy (po 2 z każdej strony). Pojazd wyposażono we wciągarkę umieszczoną w przedniej części pojazdu oraz maszt oświetleniowy z najaśnicami zabudowany z tyłu nadwozia.
Zakupiony pojazd włączono do podziału bojowego ZSP w Poznaniu.
Mercedes-Benz 911 Ziegler RW 1 (1975)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SRt
Podwozie: Mercedes-Benz LAF 911B z sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 130 KM
Układ jezdny: 4x4
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny kierowcy i nadwozia specjalnego
Liczba miejsc: 3 (1+2)
Wymiary (długość, szerokość, wysokość):
6520x2480x2850 (mm)
Rozstaw osi: 3200 mm
Masa całkowita: 7490 kg
Prędkość maks: 90 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- wciągarka o sile uciągu 5000 kG
- agregat prądotwórczy o mocy 12 kVA
- 4-metrowy maszt oświetleniowy z najaśnicami (2x1000W)
- piła do cięcia betonu i stali
- pilarki spalinowe do cięcia drewna
- pompa spalinowa do napędu urządzeń hydraulicznych
- rozpieracz hydrauliczny z nożycami i osprzętem
- poduszki pneumatyczne
- plecakowy aparat do ciecia metalu
- zestaw sprzętu dielektrycznego
- gaśnica
- ubrania żaroodporne
- sprzęt sanitarny i zabezpieczenia miejsca zdarzenia
Dyslokacja