fot. Jacek Skorupski

Jelcz 315M Total PLF 3000 - GPr-3000 - wersja II

Średni samochód gaśniczy proszkowy

W 1973 firma Total wykonała samochód proszkowy Jelcz 315M PLF 3000 z nieco zmienioną linią nadwozia specjalnego. Ściany boczne oraz tył zabudowy wydłużone zostały do wysokości osi kół podwozia. Dodatkowo w tylnej ścianie nadwozia zabudowano skrytkę osłoniętą stalową klapą zamykaną na zamek. Wyposażenie oraz wszystkie zespoły agregatu proszkowego były identyczne jak w samochodzie Jelcz 315M PLF 3000 z klasycznym nadwoziem (wersja I).

Opisany egzemplarz w 1974 roku został włączony do podziału bojowego VII Oddziału ZSP w Warszawie.

Jelcz 315M Total PLF 3000 (1973)

Oznaczenie pożarnicze wg PN-79 : GPr-3000
Podwozie: Jelcz 315M z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym SW680/49 o mocy 202 KM
Skrzynia biegów: 5+R
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny typu 113 i nadwozia specjalnego
Ilość miejsc: 4 (2+2)
Wymiary (długość, szerokość, wysokość): 7053x2450x3300 (mm)
Rozstaw osi: 4100 mm
Masa całkowita: 12 000 kg
Prędkość maks: 85 km/h

Podstawowe wyposażenie i parametry pożarnicze:

  • agregat ze zbiornikiem na proszek o pojemności 3000 kg
  • 6 butli z azotem o pojemności 50 l każda
  • działko proszkowe o wydajności 31 kg/s i zasięgu rzutu 30 m
  • 2 urządzenia szybkiego natarcia z 30 m węży każde
  • wydajność pistoletu proszkowego 5 kg/s, zasięg strumienia proszku 12 m
Dyslokacja
  • ZSP Warszawa - Oddz. VII
     010715 
     WAL 610P