Samochód dowodzenia i łączności/oświetleniowy
W połowie lat 50 w Miejskiej Zawodowej Straży Pożarnej w Łodzi zbudowano samochód dowodzenia i łączności z jednoczesną funkcją wozu oświetleniowego. Pojazd wykonano na podwoziu Star A20P z wykorzystaniem oryginalnej zabudowy pożarniczej N-71 produkcji Sanockiej Fabryki Wagonów "Sanowag".
Wnętrze pojazdu wyposażono w zestaw sprzętu łącznościowego, wzmacniacz oraz mikrofony. Na dachu umieszczono antenę prętową oraz dwa głośniki tubowe o dużej średnicy. Do napędu urządzeń pokładowych użyto agregatu prądotwórczego przewożonego prawdopodobnie na przyczepce (być może przewożone tam były również dodatkowe reflektory) oraz małego agregatu zabudowanego w tylnej części nadwozia specjalnego. Urządzenia te zasilały m.in kilka zestawów przenośnych reflektorów, których rolę pełniły typowe szperacze pogorzeliskowe.
Star 20 SDŁ/SOn
Oznaczenie wg PN 79: SDŁ/SOn
Podwozie: Star A20P z rzędowym sześciocylindrowym silnikiem benzynowym S42 o mocy 85 KM
Skrzynia biegów: (4+R)
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: jednosegmentowe zbudowane z elementów kabiny N20
Liczba miejsc: 4 (1+1+2)
Rozstaw osi: 3000 mm
Masa całkowita: ok. 6000 kg
Prędkość maks: 75 km/h
Wyposażenie pożarnicze
- agregat prądotwórczy (prawdopodobnie 2 szt.)
- radiostacja stacyjna
- sprzęt do propagacji dźwięku
- głośniki tubowe (2 szt/)
- przenośne reflektory (co najmniej 5 szt)