Średni samochód gaśniczy wodno-pianowy
Do początku lat siedemdziesiątych polska straż pożarna nie posiadała średniego samochodu gaśniczego zdolnego do operowania w trudnych warunkach terenowych. W związku z tym POM Zamość rozpoczął produkcję pojazdu typu GBM na podwoziu terenowej ciężarówki Star 660 z układem jezdnym 6x6.
Samochód posiadał czterodrzwiową kabinę załogową mieszczącą 6 osób (Identyczne kabiny stosowane były w żurawiach Star 66 ŻS-6). W centralnej części nadwozia umieszczono zbiornik na wodę o pojemności 2000 litrów. W odróżnieniu od otwartej zabudowy wykonywanej przez zamojski POM na podwoziach Star 26 i 29, nowe nadwozie otrzymało szafki na sprzęt zamykane klapami na klamkę. W tylnej części pojazdu posadowiono motopompę M8/8.
Samochody Star 660 POM produkowane były w latach 1972-1979.
Star 660 POM – (1972)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: GBM 2/8
Podwozie: Star 660M2 z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym S47 o mocy 105 KM
Skrzynia biegów: 5+R
Układ jezdny: 6x6 z reduktorem do jazdy w terenie
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny załogowej i nadwozia specjalnego
Ilość miejsc: 6 (2+4)
Wymiary (długość, szerokość, wysokość):
6600x2400x2700 (mm)
Rozstaw osi: 2858+1200 mm
Masa całkowita: 9000 kg
Prędkość maks: 80 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- motopompa M-800 PO-5E Polonia o wydajności 800 l/min przy ciśnieniu 8 bar
- zbiornik na wodę o pojemności 2000 l
- zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 200 l (2x100l)
- 120 m węży W75 i 80 m węży W52
- armatura wodno-pianowa
- lekki sprzęt burzący
Dyslokacja