Średni samochód gaśniczy proszkowy
W 1980 roku przeprowadzono niewielką modernizację samochodu gaśniczego Star 29 GPr-1500.
Najważniejszą zmianą było zastosowanie działka proszkowego, które podwyższyło skuteczność gaśniczą pojazdu. W związku z instalacją działka obniżono wysokość zabudowy, co wpłynęło pozytywnie na zmianę położenia środka ciężkości proszkowego Stara. Struktura zabudowy i wyposażenie pojazdu nie uległy zmianie.
W tej postaci samochód GPr-1500 był produkowany do połowy lat osiemdziesiątych.
Star 29 KZWM GPr-1500 (1980)
Oznaczenie wg PN 79: GPr-1500
Podwozie: Star A29 z sześciocylindrowym silnikiem benzynowym S47A o mocy 105 KM
Skrzynia biegów: 5+R
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny typu 642 i nadwozia specjalnego
Ilość miejsc: 2
Wymiary: (długość, szerokość, wysokość):
6000x2320x2650 (mm)
Rozstaw osi: 3400 mm
Masa całkowita: ok 8000 kg
Prędkość maks: 85 km/h
Podstawowe wyposażenie i parametry pożarnicze:
- zbiornik na proszek o pojemności 1500 kg (2x750)
- 4 butle z azotem o pojemności 40 l każda
- działko proszkowe DP20 o wydajności 20 kg/s i zasięgu rzutu 40 m
- 2 urządzenia szybkiego natarcia z 30 m węży każde z pistoletami proszkowymi o wydajności 5 kg/s i zasięgu rzutu 14 m
- 2 szt. ubrań żaroodpornych
- 2 szt. aparatów oddechowych AP-3M
- 4 szt zapasowych butli do aparatów o pojemności 4 l każda
- 4 szt. gaśnic proszkowych GP-5
Dyslokacja
ZZSP Zakłady Papieru i Celulozy w Świeciu n.Wisłą
|
-
-
ZZSP Zakłady Koksownicze "Zdzieszowice" w Zdzieszowicach
|
ZZSP Mazowieckie Zakłady Rafineryjne i Petrochemiczne "Petrochemia" w Płocku
|