Ciężki samochód gaśniczy wodno-pianowy
W 1986 roku firma Rosenbauer, wykorzystując podwozie Steyr 1491, zbudowała samochód gaśniczy GCBA 13/65.
Zastosowano tu krótką steyrowską kabinę o układzie miejsc 1+2. Nadwozie specjalne podzielono na trzy moduły. Pierwszy z nich mieścił sprzęt oraz armaturę i zamykany był z obu stron zabudowy drzwiami żaluzjowymi. Centralny segment stanowił zbiornik na środki gaśnicze o łącznej pojemności 13000 litrów. Tuz za nim umieszczono przedział sprzętowy, który również z obu stron zamykany był drzwiami żaluzjowymi. W tylnej części zabudowy znajdowała się autopompa o wydajności 6500 l/min przy ciśnieniu 10 bar. Na górnym pomoście posadowiono 3 działka wodno-pianowe (1 stacjonarne i 2 przenośne).
Pojedyncze egzemplarze tego pojazdu były używane w resortowych jednostkach ZZSP.
Steyr 1491 Rosenbauer SLF 13000 (1986)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79 : GCBA 13/65 (4+9/65)
Podwozie: Steyr 1491 z 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym WD 615.45 doładowaniem o osiągający moc 321 KM
Układ jezdny: 6x6
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny kierowcy i modułowego nadwozia specjalnego
Ilość miejsc: 3
Masa całkowita: ok.32 000 kg
Prędkość maks: 90 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- autopompa Rosenbauer o wydajności 6500 l/min przy ciśnieniu 10 bar
- zbiornik na wodę o pojemności 4000 l
- zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 9000 l
- 1 x stacjonarne działko wodno-pianowe Rosenbauer RM 24 o wydajności 2400 l/min
- 2 x przenośne działko wodno-pianowe Rosenbauer RM 16 o wydajności 1600 l/min
- 2x20 m linie szybkiego natarcia – wielkość 52
- armatura wodno-pianowa
Dyslokacja)
ZZSP Zakłady Azotowe Kędzierzyn Koźle
|
ZZSP Zakłady Azotowe Kędzierzyn Koźle
|