Ciężki samochód gaśniczy wodno-pianowy
W tym samym okresie firma Silvani wykonała kolejne dwa egzemplarze ciężkich samochodów gaśniczych. Pojazdy te różniły się od swoich poprzedników wielkością zbiorników na środki gaśnicze (łącznie 13 000 litrów).
W konstrukcji pojazdów zastosowano zunifikowane z odmianą GCBA 10/40, zabudowy pożarnicze, charakteryzujące się większą długością całkowitą. Wydłużenie nadwozi specjalnych i zastosowanie większych zbiorników na środki gaśnicze, uzyskano poprzez posadowienia całości na podwoziu Steyr 1490 K33 ze zwiększonym, w stosunku do K29, rozstawem osi. Podwozie to posiadało układ jezdny 6x6.
Oba sprowadzone egzemplarze tego pojazdu włączono do podziału bojowego ZZSP Rafinerii Gdańsk, gdzie służyły do schyłku lat osiemdziesiątych. W 1989 oba podwozia poddano powtórnej karosacji w austriackiej firmie Rosenbauer.
Steyr 1490 Silvani (1975)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79 : GCBA 13/40 (4+9/40)
Podwozie: Steyr 1490 245/K33 z 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym WD 614.70 doładowaniem o osiągającym moc 240 KM
Układ jezdny: 6x6
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny kierowcy i nadwozia specjalnego
Ilość miejsc: 3
Masa całkowita: 30 000 kg
Prędkość maks: 90 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- autopompa o wydajności 4000 l/min przy ciśnieniu 8 bar
- zbiornik na wodę o pojemności 4000 l
- zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 9000 l
- pompa do podawania środka pianotwórczego
- 1 x stacjonarne działko wodno-pianowe Silvani o wydajności 2400l/min
- linie szybkiego natarcia – 2x90 m - wielkość 52
- armatura wodno-pianowa
Dyslokacja
- ZZSP Gdańskie Zakłady Rafineryjne w Gdańsku - (101230)
- ZZSP Gdańskie Zakłady Rafineryjne w Gdańsku - (10123x)