Średni samochód gaśniczy wodno-pianowy
W latach sześćdziesiątych rozpoczęto import czechosłowackich samochodów gaśniczych ASC 16 zabudowywanych na podwoziu Skoda 706RTHP z układem jezdnym 4x4.
Pojazd został wyposażony w przestronną kabinę załogowa mieszczącą sześcioosobową sekcję. Centralne miejsce zabudowy zajmował zbiornik na wodę o pojemności 3500 litrów. Z obu stron zabudowy umieszczono skrytki na sprzęt i armaturę zamykane klapami na klamkę. W tylnej części nadwozia posadowiona została autopompa, na dachu zaś – działko wodno-pianowe. Początkowo stosowano autopompę o wydajności 1600 l/min, która w nowszych egzemplarzach (oznaczonych ASC 25) zastąpiona została pompą o wydajności 2500 l/min.
Samochody Skoda 706RTHP Karosa używane były przez jednostki ZSP i ZZSP.
Skoda 706RTHP Karosa ASC 16 (ASC 25)
Oznaczenie wg PN-79: GBA 3,5/16 (GBA 3,5/25)
Oznaczenie wg PN-63: SBA 3500/16 (SBA 3500/25)
Podwozie: Skoda 706RTHP z silnikiem wysokoprężnym o mocy 160 KM
Układ jezdny: 4x4
Masa całkowita: 13 500 kg
Prędkość maks: 85 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- autopompa A16 (A25) o wydajności 1600 l/min (2500 l/min) przy ciśnieniu 8 bar
- zbiornik na wodę o pojemności 3500 l
- zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 200 l
- działko wodno-pianowe o wydajności 1600 l/min z wymiennymi prądownicami (tylko wersja ASC 16)
- 2 nasady ssawne 110, 1 nasada ssawna 75
- 4 nasady tłoczne 75
- 12 odcinków W75, 6 odcinków W52, armatura ssawna, sprzęt burzący i oświetleniowy
- drabina nasadkowa czteroprzęsłowa
Dyslokacja
ZZSP Fabryka Samochodów Ciężarowych w Starachowicach
|
ZZSP Rafineria Nafty w Gorlicach
|
ZZSP Mazowieckie Zakłady Rafineryjne i Petrochemiczne „Petrochemia” w Płocku - 2 szt.
|
-
ZZSP Zakłady Przemysłu Bawełnianego "Belbaw" w Bielawie
|
|