Średni samochód gaśniczy wodno-pianowy
W 1953 sanocki „Sanowag” rozpoczął produkcję kolejnej odmiany samochodu gaśniczego opartego na podwoziu Star A20P. Podstawową różnicą w stosunku do modelu N-71 było zastosowanie autopompy w miejsce motopompy. Zapotrzebowanie na pojazdy z pompami o większej wydajności zgłaszały szczególnie zawodowe straże pożarne działające w dużych miastach i nowopowstających zakładach przemysłowych.
Nowy samochód otrzymał oznaczenie N-72 i wyposażony został w autopompę o wydajności 1600 l/min przy ciśnieniu 8 bar, napędzaną silnikiem pojazdu za pośrednictwem przystawki odbioru mocy.
W związku z likwidacją motopompy wygospodarowano dodatkowe miejsce na zbiornik wodny o pojemności 400 l. Pozostałe wyposażenie i rozmieszczenie sprzętu w tym samochodzie było identyczne jak w modelu N-71.
Pojazd produkowano zaledwie trzy lata, ponieważ napęd autopompy okazał się bardzo zawodny. Wobec tej sytuacji masowo demontowano autopompy zastępując je motopompami.
Star 20 N-71 - GA-16 (1953)
Oznaczenie wg PN 79: GA-16
Oznaczenie wg PN-63: GA-16
Podwozie: Star A20P z rzędowym sześciocylindrowym silnikiem benzynowym S42 o mocy 85 KM
Skrzynia biegów: 4+R
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: N72 - jednosegmentowe zbudowane z elementów kabiny N20 lub N23 (opcjonalnie)
Liczba miejsc: 10 (2+8)
Wymiary (długość, szerokość, wysokość):
6720x2315x2710 (mm)
Rozstaw osi: 3000 mm
Masa całkowita: 7250 kg
Prędkość maks: 75 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- autopompa P-30a o wydajności 1600 l/min przy ciśnieniu 8 bar
- 2 x zwijadła dwukołowe
- zbiornik wodny o pojemności 400 l.
- sprzęt i armatura pożarnicza
- lekki sprzęt burzący