Średni samochód gaśniczy wodno-pianowy
Dotychczas produkowane w kraju pojazdy pożarnicze nie posiadały zbiorników na wodę. W związku z tym podjęto prace nad projektem samochodu przystosowanego do przewozu środków gaśniczych na miejsce akcji i mogącego współdziałać z innymi typami samochodów gaśniczych (GM i GA).
Nowy pojazd zabudowano na podwoziu Star A20P z czterodrzwiową kabiną załogową. W tylnej części umieszczono zbiornik na wodę o pojemności 2200 litrów połączony z nasadą ssawną motopompy.
Na bokach zbiornika umieszczono uchwyty na węże tłoczne. Węże ssawne posadowione były między błotnikami przy stopniach wejściowych do kabiny.
Model N-74 produkowany był w latach 1953-1956.
Star 20 N-74 (1953)
Oznaczenie wg PN 79: GBM 2,2/8
Oznaczenie wg PN-53: SBM 2200/8
Podwozie: Star A20P z rzędowym sześciocylindrowym silnikiem benzynowym S42 o mocy 85 KM
Skrzynia biegów: 4+R
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: N74 - dwusegmentowe zbudowane z elementów kabiny N20 lub N23 (alternatywnie) oraz nadwozia specjalnego
Liczba miejsc: 6 (2+4)
Wymiary (długość, szerokość, wysokość):
6210x2200x2260 (mm)
Rozstaw osi: 3000 mm
Masa całkowita: 7250 kg
Prędkość maks: 75 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- motopompa M-800 PO-1 Leopolia o wydajności 800 l/min przy ciśnieniu 8 bar
- zbiornik na wodę o pojemności 2200 litrów
- węże i armatura (w podstawowym zakresie)