Samochód specjalny SD-30 z drabiną hydrauliczną o długości wysuwu 30 metrów
W 1977 roku zachodnioniemiecka firma Magirus wykonała pierwsze egzemplarze drabin SD-30 na podwoziu Jelcza P420, wyposażonym w nowoczesną trzymiejscową, odchylana kabinę typu 136.
Na podeście za kabiną umieszczono czteroprzęsłową drabinę o konstrukcji metalowej i napędzie hydraulicznym. Drabina miała możliwość montowania kosza ratowniczego. Tablica sterownicza mechanizmu podnoszenia wbudowana została w obudowę ramy podnoszącej. Po obu stronach poniżej zabudowy podestu znajdowały się skrytki na sprzęt zamykane drzwiami żaluzjowymi. W celu zapewnienia stateczności podczas pracy drabiny, w podwoziu umieszczono 4 podpory stabilizujące rozkładane hydraulicznie. Drabiny DLK30 na podwoziu Jelcza były produkowane w latach 1977-1982.
Jelcz 420 Magirus DLK30 (1977)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SD-30
Podwozie: Jelcz P420 silnikiem wysokoprężnym SW680/105 z doładowaniem osiągającym moc 243 KM
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie:dwusegmentowe składające się z kabiny 136 i zabudowy specjalnej
Ilość miejsc: 3
Masa całkowita: 16 000 kg
Prędkość maks: 83 km/h
Wyposażenie i charakterystyka pożarnicza:
- drabina 4-przęsłowa o konstrukcji metalowej
- długość wysuwu drabiny 30 m.
- maksymalny wysięg stojącej drabiny 20 m
- możliwość podczepienia kosza ratunkowego
- hydrauliczny system poziomowania kosza
- hydrauliczny napęd mechanizmów drabiny
- 4 podpory terenowe rozmieszczone przed osia tylną i na tylnym zwisie sterowane hydraulicznie
Dyslokacja