Jelcz 420 Magirus DLK 30

Samochód specjalny SD-30 z drabiną hydrauliczną o długości wysuwu 30 metrów

W 1977 roku zachodnioniemiecka firma Magirus wykonała pierwsze egzemplarze drabin SD-30 na podwoziu Jelcza P420, wyposażonym w nowoczesną trzymiejscową, odchylana kabinę typu 136.

Na podeście za kabiną umieszczono czteroprzęsłową drabinę o konstrukcji metalowej i napędzie hydraulicznym. Drabina miała możliwość montowania kosza ratowniczego. Tablica sterownicza mechanizmu podnoszenia wbudowana została w obudowę ramy podnoszącej. Po obu stronach poniżej zabudowy podestu znajdowały się skrytki na sprzęt zamykane drzwiami żaluzjowymi. W celu zapewnienia stateczności podczas pracy drabiny, w podwoziu umieszczono 4 podpory stabilizujące rozkładane hydraulicznie. Drabiny DLK30 na podwoziu Jelcza były produkowane w latach 1977-1982.

Jelcz 420 Magirus DLK30 (1977)

Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SD-30
Podwozie: Jelcz P420 silnikiem wysokoprężnym SW680/105 z doładowaniem osiągającym moc 243 KM
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie:dwusegmentowe składające się z kabiny 136 i zabudowy specjalnej
Ilość miejsc: 3
Masa całkowita: 16 000 kg
Prędkość maks: 83 km/h

Wyposażenie i charakterystyka pożarnicza:

  • drabina 4-przęsłowa o konstrukcji metalowej
  • długość wysuwu drabiny 30 m.
  • maksymalny wysięg stojącej drabiny 20 m
  • możliwość podczepienia kosza ratunkowego
  • hydrauliczny system poziomowania kosza
  • hydrauliczny napęd mechanizmów drabiny
  • 4 podpory terenowe rozmieszczone przed osia tylną i na tylnym zwisie sterowane hydraulicznie

Dyslokacja
  • ZSP Warszawa - Oddz. VII 
     010725 
     WAL 611P 
  • ZSP Chełm 
  • ZSP Częstochowa
     080114 
     CZK 652C 
  • ZSP Gdańsk 
     100127 
     GDS 689C 
  • ZSP Kalisz 
  • ZSP Chorzów 
  • ZSP Łódź - Oddz. IV 
     240013 
     LDA 266X 
  • ZSP Bełchatów 
  • ZSP Poznań 
  • ZSP Gliwice 
  • ZSP Gniezno 
  • ZSP Tarnów 
  • ZSP Toruń 
  • ZSP Wrocław 
  • ZSP Nowa Sól 
     490315 
     ZGA 877X