Zdjęcia Konrad Nowak

Żuk A1507 WZŁ - SDŁ

Samochód specjalny dowodzenia i łączności

W 1987 roku, w Wojskowych Zakładach Łączności w Czernicy opracowano na potrzeby dowodzenia i łączności samochód SDŁ 2.

Pojazd zabudowano na furgonowym podwoziu Żuk A-07. Nadwozie podzielono na trzy przedziały; kabina kierowcy, pomieszczenia dowódcze i operatora oraz pomieszczenie na osprzęt i ogrzewacz. W zestawieniu z poprzednią wersją produkowaną przez gdyński MORS, wizualnie samochód wyróżniał się dużymi głośnikami tubowymi umieszczonymi na dachu.

W latach 1987-1990 zbudowano 50 egzemplarzy tych pojazdów. Były one lokalizowane głównie w komendach rejonowych straży.

Żuk A-1507 SDŁ2 (1987)

Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SDŁ
Podwozie: Żuk A-15 z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym S21 o mocy 77 KM
Skrzynia biegów: 3+R
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: jednosegmentowe zbudowane na bazie towosu A-07
Ilość miejsc: 4 (2+2)
Wymiary (długość, szerokość, wysokość): 4440x1820x1920 (mm)
Masa całkowita: 2380 kg
Prędkość maks: 95 km/h

Wyposażenie specjalne:

  • wzmacniacz mocy WM-80 o mocy 80 W
  • blok zasilania BZ-2 (12/24V)
  • zespół zasilania ZZ-1
  • zespół mikserski ZM-3
  • odbiornik radiowy Safari
  • 2 radiotelefony UKF typu R-2432
  • 2 magnetofony
  • aparaty telefoniczne typy MB i CB
  • antena prętowa
  • pneumatyczny maszt teleskopowy MTP-101
  • głośniki tubowe GZT-3 - 2 szt.
Dyslokacja
  • SKSP Warszawa 
     010006 
     WAB 994H