Samochód specjalny dowodzenia i łączności
W 1987 roku, w Wojskowych Zakładach Łączności w Czernicy opracowano na potrzeby dowodzenia i łączności samochód SDŁ 2.
Pojazd zabudowano na furgonowym podwoziu Żuk A-07. Nadwozie podzielono na trzy przedziały; kabina kierowcy, pomieszczenia dowódcze i operatora oraz pomieszczenie na osprzęt i ogrzewacz. W zestawieniu z poprzednią wersją produkowaną przez gdyński MORS, wizualnie samochód wyróżniał się dużymi głośnikami tubowymi umieszczonymi na dachu.
W latach 1987-1990 zbudowano 50 egzemplarzy tych pojazdów. Były one lokalizowane głównie w komendach rejonowych straży.
Żuk A-1507 SDŁ2 (1987)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SDŁ
Podwozie: Żuk A-15 z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym S21 o mocy 77 KM
Skrzynia biegów: 3+R
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: jednosegmentowe zbudowane na bazie towosu A-07
Ilość miejsc: 4 (2+2)
Wymiary (długość, szerokość, wysokość):
4440x1820x1920 (mm)
Masa całkowita: 2380 kg
Prędkość maks: 95 km/h
Wyposażenie specjalne:
- wzmacniacz mocy WM-80 o mocy 80 W
- blok zasilania BZ-2 (12/24V)
- zespół zasilania ZZ-1
- zespół mikserski ZM-3
- odbiornik radiowy Safari
- 2 radiotelefony UKF typu R-2432
- 2 magnetofony
- aparaty telefoniczne typy MB i CB
- antena prętowa
- pneumatyczny maszt teleskopowy MTP-101
- głośniki tubowe GZT-3 - 2 szt.
Dyslokacja