fot.Wojciech Wąsik

Jelcz 415 Magirus DLK 37

Samochód specjalny SD-37 z drabiną hydrauliczną o długości wysuwu 37 metrów

W końcu 1985 roku Magirus zbudował pierwszy egzemplarz drabiny SD-37 na podwoziu Jelcz 415, z wydłużoną odchylaną kabiną typu 134. Na podeście za kabiną umieszczono pięcioprzęsłową drabinę o konstrukcji metalowej i napędzie hydraulicznym. Drabina miała możliwość montowania kosza ratowniczego. Tablica sterownicza mechanizmu podnoszenia wbudowana została w obudowę ramy podnoszącej. Po obu stronach poniżej zabudowy podestu znajdowały się skrytki na sprzęt zamykane drzwiami żaluzjowymi. W celu zapewnienia stateczności podczas pracy drabiny, w podwoziu umieszczono 4 podpory stabilizujące rozkładane hydraulicznie

Jelcz 415 Magirus DLK37 (1985)

Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SD-37
Podwozie: Jelcz P415 silnikiem wysokoprężnym SW680/105 z doładowaniem osiągającym moc 243 KM
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie:dwusegmentowe składające się z kabiny 134 i zabudowy specjalnej
Ilość miejsc: 5 (3+2)
Masa całkowita: 16 000 kg
Prędkość maks: 83 km/h

Wyposażenie i charakterystyka pożarnicza:

  • drabina 5-przęsłowa o konstrukcji metalowej
  • długość wysuwu drabiny 37 m
  • możliwość podczepienia kosza ratunkowego
  • hydrauliczny napęd mechanizmów drabiny
  • bezzapadkowy system blokowania przęseł
  • 4 podpory terenowe rozmieszczone przed osia tylną i na tylnym zwisie sterowane hydraulicznie

Dyslokacja
  • ZSP Białystok - (030127)
  • ZSP Jelenia Góra
  • ZSP Kielce
  • ZSP Koszalin
  • ZSP Wałbrzych
  • ZSP Wrocław - Oddz. IV - (470429)