Średni samochód ratownictwa technicznego
Na Międzynarodowych Targach Poznańskich w 1973 roku, zachodnioniemiecka firma Magirus zaprezentowała na swoim stoisku samochód ratownictwa technicznego RW-2. Pojazd zabudowano na podwoziu Magirus-Deutz 170D 11FA z układem jezdnym 4x4.
Samochód wyposażono w wagonową kabinę kierowcy, w której zarezerwowano miejsca dla trzyosobowej załogi wozu. Za kabiną umieszczono nadwozie specjalne mieszczące bogate wyposażenie. Dogodny dostęp do sprzętu zapewniały szerokie, pyłoszczelne drzwi żaluzjowe umieszczone w bocznych ścianach nadwozia (po cztery z każdej strony). Cześć sprzętu znalazło miejsce na górnym pomoście pojazdu. Ponadto samochód wyposażono w maszt oświetleniowy z najaśnicami oraz wciągarkę linową o uciągu 5000 kg, napędzaną hydraulicznie.
Eksponowany w Poznaniu pojazd zakupiono dla SKSP. Początkowo stacjonował on w V oddziale ZSP na Pradze, a po utworzenie sekcji ratownictwa technicznego w oddziale VI, został przeniesiony na Żoliborz.
Magirus 170D RW-2 (1973)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SRt
Podwozie: Magirus 170D 11FA z sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym F6L413 o mocy 188 KM
Układ jezdny: 4x4
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny i nadwozia specjalnego
Liczba miejsc: 3 (1+2)
Wymiary (długość, szerokość, wysokość):
7400x24800x3070 (mm)
Rozstaw osi: 3750 mm
Masa całkowita: 10 800 kg
Prędkość maks: 74 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- agregat prądotwórczy na prąd zmienny o mocy 20 kW
- 7-metrowy maszt teleskopowy z najaśnicami 3x1000W
- zestaw narzędzi do likwidacji skutków awarii technologicznych
- zestaw narzędzi do ratownictwa i usuwania skutków katastrof drogowych i budowlanych
- pompa do cieczy palnych o wydajności 400 l/min
- agregat oddymiający
- piła mechaniczna z napędem elektrycznym
- aparat do cięcia metali
odzież i sprzęt ochronny
- podręczny sprzęt gaśniczy
- sprzęt sanitarny i reanimacyjny
Dyslokacja
ZSP Warszawa - Oddz. V (lata 1973-1977)
|
ZSP Warszawa - Oddz. VI (lata 1977-1988)
|