Samochód specjalny SD-37 z drabiną hydrauliczną o długości wysuwu 37 metrów
Na początku lat siedemdziesiątych zakupiono do Polski kilka egzemplarzy drabin DL37 zabudowanych na podwoziu Magirus 200D 19.
W pojeździe zastosowano czterodrzwiową, załogową kabinę z wysuniętym silnikiem. Za kabiną umieszczono platformę na której zainstalowano pięcioprzesłową drabinę o długości wysuwu 37 m. Drabina ta miała konstrukcję metalową i sterowana była hydraulicznie. Na wyposażeniu drabiny znajdowała się składana winda ratownicza. W dolnej części nadwozia specjalnego zainstalowano skrytki na sprzęt zamykane klapami zaopatrzonymi w zamki. Samochód wyposażono w cztery podpory terenowe rozkładane ręcznie.
Magirus-Deutz 200D 19 – DL37 (1971)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SD-37
Podwozie: Magirus 200D 19 z 8-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym Deutz o mocy 220 KM
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny załogowej i zabudowy specjalnej
Liczba miejsc: 6 (1+1+4))
Masa całkowita: ok. 15 000 kg
Prędkość maks: 75 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- drabina 5-przęsłowa o konstrukcji metalowej
- długość wysuwu drabiny 37 m
- hydrauliczny napęd mechanizmów drabiny
- zapadkowa blokada przęseł
- składana winda ratownicza
- działko wodno-pianowe umieszczone na wierzchołku drabiny
- 4 wrzecionowe podpory terenowe, rozmieszczone przed osią tylną i na tylnym zwisie, sterowane ręcznie
Dyslokacja
ZZSP Kopalnia Siarki „Siarkopol” Machów
|
|