Samochód specjalny SD-50 z drabiną hydrauliczną o długości wysuwu 50 metrów
Drugim wariantem 50-metrowej drabiny Magirusa był wersja wyposażona w czterodrzwiową kabinę załogową z układem miejsc 1+1+4.
Za kabiną umieszczono platformę na której zainstalowano sześciooprzęsłową drabinę o długości wysuwu 50 m, wyposażoną w windę ratowniczą. Drabina ta miała konstrukcję metalową i sterowana była hydraulicznie. W dolnej części nadwozia specjalnego zainstalowano skrytki na sprzęt zamykane drzwiami żaluzjowymi. Pojazd posiadał 4 podpory terenowe rozkładane hydraulicznie.
W 1987 roku zakupiono jeden egzemplarz tego pojazdu.
Iveco Magirus – DL50 (1987)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SD-50
Podwozie: Iveco Turbo Tech 260-32 z doładowanym silnikiem wysokoprężnym o mocy 320 KM
Układ jezdny: 6x4
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny załogowej i zabudowy specjalnej
Liczba miejsc: 6 (1+1+4)
Masa całkowita: ok. 26 000 kg
Prędkość maks: 90 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- drabina 6-przęsłowa o konstrukcji metalowej
- długość wysuwu drabiny 50 m
- hydrauliczny napęd mechanizmów drabiny
- winda ratownicza
- bezzapadkowy system blokowania przęseł
- 4 podpory terenowe rozmieszczone przed osią tylną i na tylnym zwisie, sterowane hydraulicznie
Dyslokacja