Samochód specjalny SH-18 z podnośnikiem hydraulicznym o wysokości 18 metrów
W drugiej połowie lat siedemdziesiątych, podnośniki hydrauliczne z koszalińskiego Bumaru zabudowywano jednostkowo na podwoziach Star 200. W latach osiemdziesiątych zaczęto wycofywać z produkcji podwozia Star 29 (1983) zastępując je wkrótce całkowicie nowym nośnikiem.
W pojeździe zastosowano seryjną kabinę 642 z układem miejsc 1+1. Za kabiną umieszczono platformę na której zainstalowano podnośnik o wysokości podnoszenia do 18 m. Zastosowano tu dwuramienny wysięgnik o konstrukcji metalowej, sterowany hydraulicznie. Wzdłuż ramion podnośnika poprowadzono przewód wodny doprowadzający środki gaśnicze do działka wodno-pianowego umieszczonego w koszu. Samochód wyposażono w cztery podpory terenowe rozkładane hydraulicznie.
Samochody Star 200 SH-18 produkowano do połowy lat dziewięćdziesiątych.
Star 200 PM18P (1978)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SH-18
Podwozie: Star A200 z 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym S359 o mocy 150 KM
Skrzynia biegów: sześciostopniowa (5+R)
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny 642 (w latach 1976-1986) lub kabiny 678 (od roku 1987) i zabudowy specjalnej
Liczba miejsc: 2 (1+1)
Masa całkowita: ok. 9000 kg
Prędkość maks: 90 km/h
Wyposażenie i charakterystyka pożarnicza:
- dwuramienny wysięgnik o konstrukcji metalowej
- wysokość podnoszenia 18 m
- wysięg poziomy 8,9 m
- hydrauliczny napęd mechanizmów podnośnika
- instalacja do podawania środków gaśniczych zamontowana wzdłuż ramion wysięgnika
- kosz ratowniczy o maksymalnym udźwigu 200 kg
- działko wodno-pianowe umieszczone w koszu
- 4 podpory terenowe, rozmieszczone przed osią tylną i na tylnym zwisie, sterowane hydraulicznie
|