Samochód specjalny SD-25 z drabiną mechaniczną o długości wysuwu 25 metrów
W drugiej połowie lat siedemdziesiątych podjęto współpracę z francuską firmą Camiva. Owocem tej współpracy była drabina mechaniczna SD-25 zabudowana na podwoziu Star 200.
W pojeździe zastosowano dwuosobową kabinę typu 642. Za kabiną umieszczono dodatkowo ławkę dla dwóch osób. Głównym elementem zabudowy była 4-przęsłowa drabina o konstrukcji metalowej, zainstalowana na podeście. Drabina miała elektryczno-mechaniczny napęd mechanizmów. Na zwisie tylnym poniżej podestu znajdowały się skrytki na sprzęt zamykane drzwiami żaluzjowymi. Samochód wyposażono w cztery podpory terenowe rozkładane ręcznie.
W latach 1977-1980 wykonano serię próbną tych drabin. Produkcji seryjnej nie podjęto z powodów ekonomicznych (brak dewiz na import metalowych przęseł drabiny) oraz z powodu trudności negocjacyjnych z francuską firmą.
Star 200 Camiva EPL 25 (1977)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SD-25
Podwozie: Star A200 z 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym S359 o mocy 150 KM
Skrzynia biegów: 5+R
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny 642 i zabudowy specjalnej
Liczba miejsc: 2 (1+1)
Wymiary (długość, szerokość, wysokość):
7660x2350x2970 (mm)
Rozstaw osi: 3400 mm
Masa całkowita: 10 800 kg
Prędkość maks: 87 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- drabina 4-przęsłowa o konstrukcji metalowej
- długość wysuwu drabiny 25 m.
- elektryczno-mechaniczny napęd mechanizmów drabiny
- 4 podpory terenowe rozmieszczone przed osia tylną i na tylnym zwisie sterowane ręcznie
Dyslokacja
Galeria