fot.Mateusz Czajkowski

Iveco-Magirus 140-25 - DLK 37

Samochód specjalny SD-37 z drabiną hydrauliczną o długości wysuwu 37 metrów

W 1986 roku pojawiła się w Polsce pierwsza drabina Magirusa zabudowana na podwoziu Iveco 140-25 z układem jezdnym 4x2.

W konstrukcji pojazdu zastosowano krótką trzymiejscową kabinę wagonową, za którą zabudowano przedział sprzętowy osłonięty z obu stron drzwiami żaluzjowymi. Na podeście umieszczono pięcioprzęsłową drabinę o konstrukcji metalowej i napędzie hydraulicznym. Drabina miała możliwość montowania kosza ratowniczego oraz charakteryzowała się bezzapadkową blokadą przęseł. Tablica sterownicza mechanizmu podnoszenia wbudowana została w obudowę ramy podnoszącej. Po obu stronach poniżej zabudowy podestu znajdowały się dodatkowe skrytki na sprzęt zamykane drzwiami żaluzjowymi. W celu zapewnienia stateczności podczas pracy drabiny, w podwoziu umieszczono 4 podpory stabilizujące rozkładane hydraulicznie.

Kolejne egzemplarze tego pojazdu zakupiono już w latach dziewięćdziesiątych

Iveco-Magirus DLK37 (1986)

Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SD-37
Podwozie: Iveco 140-25 z silnikiem wysokoprężnym o mocy 250 KM
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie:dwusegmentowe składające się z kabiny i zabudowy specjalnej
Ilość miejsc: 3 (1+2)
Masa całkowita: 14 000 kg
Prędkość maks: 90 km/h

Wyposażenie i charakterystyka pożarnicza:

  • drabina 5-przęsłowa o konstrukcji metalowej
  • długość wysuwu drabiny 37 m.
  • możliwość podczepienia kosza ratunkowego
  • hydrauliczny napęd mechanizmów drabiny
  • bezzapadkowa blokada przęseł
  • 4 podpory terenowe rozmieszczone przed osia tylną i na tylnym zwisie sterowane hydraulicznie

Dyslokacja
  • ZZSP Zakłady Przemysłu Bawełnianego "Bielbaw" w Bielawie 
     450233