fot. OSP Wieleń

Jelcz 420 Magirus DLK 37

Samochód specjalny SD-37 z drabiną hydrauliczną o długości wysuwu 37 metrów

W 1982 roku zachodnioniemiecka firma Magirus wykonała pierwsze egzemplarze drabin SD-37 na podwoziu Jelcza P420, wyposażonym w trzymiejscową, odchylana kabinę typu 136.

Na podeście za kabiną umieszczono pięcioprzęsłową drabinę o konstrukcji metalowej i napędzie hydraulicznym. Drabina miała możliwość montowania kosza ratowniczego. Tablica sterownicza mechanizmu podnoszenia wbudowana została w obudowę ramy podnoszącej. Po obu stronach poniżej zabudowy podestu znajdowały się skrytki na sprzęt zamykane drzwiami żaluzjowymi. W celu zapewnienia stateczności podczas pracy drabiny, w podwoziu umieszczono 4 podpory stabilizujące rozkładane hydraulicznie.

Według obecnego stanu wiedzy wiadomo, że wykonano tylko 2 lub 3 egzemplarze tego pojazdu.

Jelcz 420 Magirus DLK37 (1982)

Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SD-37
Podwozie: Jelcz P420 silnikiem wysokoprężnym SW680/105 z doładowaniem osiągającym moc 243 KM
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie:dwusegmentowe składające się z kabiny 136 i zabudowy specjalnej
Ilość miejsc: 3
Masa całkowita: ok. 16 000 kg
Prędkość maks: 83 km/h

Wyposażenie i charakterystyka pożarnicza:

  • drabina 5-przęsłowa o konstrukcji metalowej
  • długość wysuwu drabiny 37 m.
  • możliwość podczepienia kosza ratunkowego
  • hydrauliczny napęd mechanizmów drabiny
  • 4 podpory terenowe rozmieszczone przed osia tylną i na tylnym zwisie sterowane hydraulicznie

Dyslokacja
  • ZSP Łódź - Oddz. VIII 
     240211 
     LDA 514S