Średni samochód specjalny ratownictwa technicznego
W 1986 roku austriacka firma Rosenbauer wykonała, z przeznaczeniem na polski rynek, samochód ratownictwa technicznego klasy RW-2. Pojazd zabudowano na podwoziu Steyr 1291 z układem jezdnym 4x2.
W pojeździe zastosowano krótką kabinę wagonową o układzie miejsc 1+3. Nadwozie specjalne mieszczące bogaty sprzęt ratowniczy osłonięte zostało z obu boków szerokimi drzwiami żaluzjowymi. Wewnątrz umieszczono zestaw sprzętu stanowiącego wyposażenie samochodu. W tylnej części ramy zainstalowano żuraw hydrauliczny HIAB o maksymalnym udźwigu 3870 kg. Ponadto pojazd wyposażono w maszt oświetleniowy oraz w wyciągarkę o sile uciągu 5000 kg.
Wykonany egzemplarz włączono w 1987 roku do podziału bojowego Portowej Straży Pożarnej w Gdańsku.
Steyr 1291 Metz RW2 (1986)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79 : SRt
Podwozie: Steyr 1291 z sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 260 KM
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny i nadwozia specjalnego
Liczba miejsc: 3 (1+2)
Masa całkowita: ok. 12 000 kg
Prędkość maks: 95 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- żuraw hydrauliczny HIAB 071 o udźwigu 3850 kg (wysięg 1,8 m) i 1000 kg (wysięg 6,9 m)
- wyciągarka linowa o sile uciągu 5000 kg
- 7-metrowy maszt oświetleniowy z najaśnicami (2x1000 W) wysuwany pneumatycznie
- stacjonarny agregat prądotwórczy o mocy 20 kVA
- przenośny agregat prądotwórczy o mocy 8 kVA
- zestaw narzędzi hydraulicznych
- zestaw poduszek pneumatycznych
- piła do cięcia stali i betonu
- piła do cięcia drewna
- wiertarka udarowa
- zestaw narzędzi dielektrycznych
- agregat oddymiający
- zestaw sprzętu oświetleniowego i do zabezpieczenia terenu akcji
- sprzęt burzący
- ubrania kwaso- i ługoodporne
Dyslokacja
- Portowa Straż Pożarna (ZZSP) w Gdańsku
|