Samochód specjalny SH-12 z podnośnikiem hydraulicznym o wysokości 12 metrów
W drugiej połowie lat sześćdziesiątych do podziałów bojowych weszły pierwsze krajowe podnośniki hydrauliczne SH-12 produkowane w Fabryce Urządzeń Technicznych w Ostrówku. Pojazdy zabudowano na podwoziu Star 25L z silnikiem benzynowym.
W pojeździe zastosowano seryjną kabinę N20.1 z układem miejsc 1+1. Za kabiną umieszczono podest na którym zainstalowano podnośnik o wysokości podnoszenia do 12 m. Zastosowano tu dwuramienny wysięgnik o konstrukcji metalowej, sterowany hydraulicznie. W tylnej części podestu zamontowano zwijadło na wąż tłoczny do podawania środków gaśniczych do działka wodno-pianowego umieszczonego w koszu. Samochód wyposażono w cztery podpory terenowe rozkładane ręcznie.
Star 25L PMH 2-220 (ok. 1968)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SH-12
Podwozie: Star A25L z 6-cylindrowym silnikiem benzynowym S47 o mocy 105 KM
Skrzynia biegów: sześciostopniowa (5+R)
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny N20.1 i zabudowy specjalnej
Liczba miejsc: 2 (1+1)
Masa całkowita: 6500 kg
Prędkość maks: 80 km/h
Wyposażenie i charakterystyka pożarnicza:
- dwuramienny wysięgnik o konstrukcji metalowej
- wysokość podnoszenia 12,2 m
- maksymalny wysięg poziomy 7,35 m
- hydrauliczny napęd mechanizmów podnośnika
- instalacja do podawania środków gaśniczych (wąż tłoczny połączony z działkiem umieszczonym w koszu)
- kosz ratowniczy o maksymalnym udźwigu 220 kg
- działko wodno-pianowe umieszczone w koszu
- 4 podpory terenowe, rozmieszczone przed osią tylną i na tylnym zwisie, sterowane ręcznie
|