Samochód specjalny przeciwgazowo-dymowy
W 1977 w WOSP w Warszawie wykonano przewoźną stację sprzętu przeciwgazowo-dymowego. Pojazd zabudowano na bazie Stara 29 z furgonowym nadwoziem Osinobus.
Załogę samochodu stanowiły dwie osoby zajmujące miejsca w seryjnej kabinie Stara. Wyposażenie pojazdu umieszczono w blaszanym furgonie produkowanym w ZBM "Osiny". Furgon ten posiadał po dwa okna z uchylnymi lufcikami (z każdej strony nadwozia) oraz szerokie dwuskrzydłowe drzwi zabudowane w tylnej ścianie. Na wyposażeniu pojazdu znajdowały się aparaty oddechowe, aparatura kontrolno-pomiarowa, narzędzia i części do naprawy sprzętu a także urządzenia do sprężania powietrza w butlach i przetłaczania tlenu.
Zbudowany pojazd pełnił służbę w podziale bojowym warszawskiej WOSP.
Star 29 Osinobus (1977)
Oznaczenie wg PN 79: SPgaz
Podwozie: Star A29 z sześciocylindrowym silnikiem benzynowym S47A o mocy 105 KM
Skrzynia biegów: sześciostopniowa (5+R)
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny typu 642 i nadwozia specjalnego
Ilość miejsc: 2
Rozstaw osi: 3400 mm
Masa całkowita: ok 8000 kg
Prędkość maks: 85 km/h
Podstawowe wyposażenie i parametry pożarnicze:
- aparat tlenowy M61 - 15 szt.
- butle zapasowe z tlenem 1 l - 45 szt.
- pochłaniacze CO2 - 105 szt.
- maski rezerwowe GS - 15 szt.
- przetłaczarka tlenu "Medi"
- 40-litrowe butle z tlenem - 3
- aparat powietrzny AP-3 - 15 szt.
- zapasowe butle i maski do aparatów powietrznych
- sprężarka z slinikiem spalinowym "Cyclone"
- sprzęt pomiarowo-kontrolny firny "Medi"
- zestaw sprzętu medycznego
- zestaw sprzętu oświetleniowego
- ubrania żaroodporne oraz kwasoodporne - po 2 kpl.
Dyslokacja