Ciężki samochód gaśniczy wodno-pianowy
W 1984 roku zakupiono w niemieckiej firmie Magirus ciężki samochód gaśniczy GCBA 10/40. Pojazd zabudowano na podwoziu F320 z układem jezdnym 6x6
Załoga wozu składała się z trzech osób zajmujących miejsca w kabinie seryjnej. Centralne miejsce zabudowy zajmowały zbiorniki na środki gaśnicze o łącznej pojemności 10 000 litrów. Pulpit sterowniczy autopompy znajdował się w tylnej nadwozia specjalnego i osłonięty był drzwiami żaluzjowymi. Drzwi takie zamontowano również w bocznych ścianach nadwozia.
Zakupiony pojazd wszedł do podziału bojowego ZZSP ZCh "Police".
Iveco-Magirus 320 SLF 10000 (1984)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: GCBA 10/40 (5+5/40)
Podwozie: Iveco F320 26FA z silnikiem wysokoprężnym z doładowaniem o mocy 320 KM
Układ jezdny: 6x6
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny kierowcy i nadwozia specjalnego
Ilość miejsc: 3
Masa całkowita: ok. 26 000 kg
Prędkość maks: ok. 90 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- autopompa o wydajności 4000 l/min przy ciśnieniu 8 bar
- zbiornik na wodę o pojemności 5000 l
- zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 5000 l
- urządzenie szybkiego natarcia – brak informacji o konfiguracji
- armatura wodno-pianowa
Dyslokacja
ZZSP Zakłady Chemiczne "Police" w Policach
|