Średni samochód ratownictwa technicznego
W 1975 roku niemiecka firma Ziegler wykonała samochodów ratownictwa technicznego przeznaczony dla polskiej straży. Pojazd zabudowano na podwoziu Mercedes-Benz 1113B z układem jezdnym 4x4.
Załogę pojazdu stanowiło 3 osoby, które zajmowały miejsce w kabinie seryjnej. Nadwozie specjalne podzielono na trzy części. Wewnątrz mieścił się bardzo bogaty sprzęt ratownictwa technicznego do którego dogodny dostęp zapewniały szerokie drzwi żaluzjowe umieszczone w ścianach bocznych zabudowy (po 3 z każdej strony). Pojazd wyposażono we wciągarkę umieszczoną w przedniej części pojazdu oraz maszt oświetleniowy z najaśnicami zabudowany z tyłu nadwozia.
Zakupiony pojazd włączono do podziału bojowego ZSP w Szczecinie.
Mercedes-Benz 1113 Ziegler RW 2 (1975)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SRt
Podwozie: Mercedes-Benz LAF 1113B sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 168 KM
Układ jezdny: 4x4
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny kierowcy i nadwozia specjalnego
Liczba miejsc: 3 (1+2)
Wymiary (długość, szerokość, wysokość):
7510x2480x3080 (mm)
Rozstaw osi: 4200 mm
Masa całkowita: 11 000 kg
Prędkość maks: 85 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- wciągarka o sile uciągu 5000 kG
- agregat prądotwórczy o mocy 20 kVA
- 6-metrowy maszt oświetleniowy z najaśnicami (2x1500W)
- piła do cięcia betonu i stali
- pilarki spalinowe do cięcia drewna
- pompa spalinowa do napędu urządzeń hydraulicznych
- rozpieracz hydrauliczny z nożycami i osprzętem
- poduszki pneumatyczne niskociśnieniowe wraz z butlami do ich napełniania
- plecakowy aparat do ciecia metalu
- przenośny agregat prądotwórczy o mocy 5 kVA wraz z osprzętem
- nożyce do przecinania stalowych prętów
- zestaw sprzętu dielektrycznego
- pompa do przepompowywania cieczy łatwopalnych wraz z osprzętem
- zestaw sprzętu do likwidacji awarii zbiorników instalacji z niebezpiecznymi cieczami i gazami
- wentylator
- ponton z płozami
- gaśnica
- ubrania żaroodporne
- sprzęt sanitarny i zabezpieczenia miejsca zdarzenia
Dyslokacja